Academic Director voor de master Passend Meesterschap
Voor de master Passend Meesterschap is gekozen voor een Academic Director in duoschap. Bert van Velthooven en Marieke Tjallema zullen de taken gezamenlijk oppakken.
Bert en Marieke delen een drive om het onderwijs inclusiever te maken. Beiden stonden ze aan de basis van de master Passend Meesterschap. Een master die staat voor inclusie en goed onderwijs voor álle leerlingen. Als academic directors van de MPM willen Bert en Marieke de master verder inhoudelijk te versterken door met studenten en het werkveld te onderzoeken hoe het onderwijs inclusiever gemaakt kan worden. Door good practices op te halen van inclusief denken en handelen wordt duidelijk wat de impact voor leerlingen is. Door in dialoog met het werkveld te treden zal nog beter zichtbaar worden wat de waarde is van de opleiding voor schoolontwikkeling.
Bert van Velthooven heeft als leerkracht, intern begeleider en ambulant begeleider in het voortgezet speciaal onderwijs gewerkt. De laatste 18 jaar werk hij als docent, onderzoeker en veranderkundige in het HBO. Bert maakt zich al lang sterk voor inclusief onderwijs, een visie op het geven van onderwijs aan álle leerlingen, uitgaand en respecterend van verschillen.
Marieke Tjallema is afgestudeerd als ontwikkelingspsycholoog en GZ-psycholoog. Ze heeft gewerkt in voor – en vroegschoolse educatie, opvoedingsondersteuning en speciaal onderwijs. De laatste jaren werkt ze als onderwijsadviseur en docent, en heeft meegewerkt aan verschillende onderwijsuitgaven. Kansengelijkheid en inclusie zijn onderwerpen die in haar loopbaan voortdurend een rol spelen.
Over de master Passend Meesterschap
Met de Master Passend Meesterschap ontwikkel je je eigen visie op het omgaan met verschillen in de groep. In twee jaar tijd word je expert in gedrag en leren. Lees hier meer op de website of bezoek een voorlichting.